Lync mint időgép

Tegnap egy kicsit összetolultak a teendőim… Hosszas egyeztetés után 13:00-14:00-ig tudtunk megszervezni egy megbeszélést egyik partnerünkkel a XI. kerületben, de közben kaptam egy meghívást 14:00-től egy regionális konferenciabeszélgetésbe is, ahol prezentálnom kellett volna, majd közvetlenül azután további hívások is voltak, ahol szintén aktív szerepet kellett játszanom. Ha nem kellett volna prezentálni, akkor könnyen meghallgathattam volna egy kávézóban a dolgot, de prezentálni mindig jobb megbízható hálózaton, háttérzaj nélkül (főleg, hogy nem csak beszélnem kellett, hanem a képernyőmet is mutatnom kellett élőben).

Tanakodtam, hogy mit tehetnék, de aztán belevágtam a Lync Mobile 2013 segítségével. 14:00-kor kiléptem a partner irodájának az ajtaján és a Windows Phone naptárjában megnyitottam a megbeszélést:

Join meeting

A “Join…” gombra kattintva elindult a Lync Mobile 2013 a telefonon és a telefon adatkapcsolatán keresztül belépett a konferenciába, ahol láttam, hogy kik voltak jelen, illetve hallottam a beszélgetést. Alapértelmezésben a mikrofonom el volt halkítva, így én nem zavartam a konferenciát, de tudtam követni a történéseket, miközben az utcán gyalogoltam az autóm felé.

Pechemre nem a végére tették az én részemet – az elején hallottam, amint felkonferáltak másodikként, úgyhogy igencsak beszorultam időben (a XI. kerületből átlagos délutáni forgalom mellett kb. 30 perc visszajutni a III. kerületi Graphisoft parkba, ahol az irodánk van). Beültem az autóba, ahol a kihangosító átvette a konferenciahívást, mintha egy telefonhívás lett volna és közben a Lync-ben el tudtam indítani egy párhuzamos beszélgetést a konferencia vezetőjével, amiben megírtam, hogy lehet, hogy szükség lesz egy kis cserére, hogy ne másodikként következzek.

Elindultam az iroda felé, közben hallgatva a konferenciát:

Lync Mobile Confcall Screenshow

Szerencsémre az első téma elhúzódott, úgyhogy beértem az irodába (közben a kihangosítóból kidokkolva a kezembe vettem a telefont), kinyitottam a PC-met és éppen a végszóra megérkeztem, a PC-ről írtam a konferencia vezetőjének, hogy most már készen állok és megtartottam a demót, mintha nem is lett volna semmilyen komplikáció.

Így nyertem a Lync segítségével egy órát anélkül, hogy át kellett volna szerveznem a napomat és ezt bárki más is megteheti, akár az Office 365-ben található Lync Online segítségével is, hiszen a Lync Mobile 2013-ban már van IP alapú hang- és videóhívás támogatás.

Ha szeretnéd te is kipróbálni: http://office.microsoft.com/hu-hu/business/

Kategória: Lync, Office 365, Office 365 KKV | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás

